Tovább dübörög a tartalommarketing

SEO SzakértőTartalommarketing

tartalommarketing

Néha szívesebben dolgoznék a divatszakmában.

Ugyanis az, hogy mi a divat, azt kb. a divatszakma dönti el. Semelyik ruhadarabnak nincs egy olyan, mindentől független tulajdonsága, ami megmutatná, hogy mennyire divatos – mert mindig annyira, amennyire a divatszakma úgy ítéli meg.

A divat diktál. Az emberek pedig azt tartják divatosnak, amit először a tervező annak tart, végül pedig mindenki más.
A hosszúra nyúlt bevezetőre azért volt szükség, mert az online marketingben nincsenek hasonló trendek. A marketingben soha nem az a divatos, amit én vagy te annak gondolunk – hanem az, ami működik.

Persze, az online marketingben is vannak felkapott irányok, innováció, új és régi-új dolgok. Ezeket mindig a piacon mérjük meg. Ha a piac rábólint, az emberek szeretik és az egész hatékony, akkor onnantól az a trend.

A mindenható tartalommarketing

A tartalommarketing egyáltalán nem új, legalább 100-150 éves – csak épp nem így hívták. Az interneten talán a 2005-2006-os években kezdték az első pionírok tudatosan alkalmazni, ma pedig másról se hallasz, csak arról, hogy tartalommarketing.
A recept ez: adj jó, élvezetes tartalmat, és a márkádat szeretni fogják. Azért fogják szeretni, mert hiánypótló és érdekes infókat adsz, méghozzá olyanokat, amiket csak tőled kaptak meg.

Ez egy nagyon sikeres recept és talán egyértelmű. De ne felejtsük el, hogy az internetes marketing egykor a rosszul megírt PR-cikkektől és a kulcsszavakkal telezsúfolt szövegroncsoktól volt csúnya. Nem számított, hogy az olvasót mennyire érdekli, amíg az átkattintást megkapjuk.

A tartalommarketing viszont az embereknek ír, nem a Google-nek.

És miért van helye 2014-ben? Mert ez az egyetlen hosszú távon járható út: ne cég legyél cégeknek szóló szöveggel, hanem a cég embere legyél embereknek szóló szöveggel. És ezt a Google is hangsúlyozza: szinte minden frissítésükkel a jó tartalmat kívánják pozícióba hozni.
Mondok még jobbat: minden létező statisztika kihozta, hogy azok a márkák és cégek tudtak 2013-ban növekedni az interneten, akik tudatosan használták a tartalommarketinget. Ez egy szép megfogalmazása annak, hogy ha sikeres akarsz lenni 2014-ben is, akkor nincs más választásod.
2014 nemcsak erről fog szólni, hanem az infografikákról is. Nem meglepő módon az infografika is a tartalommarketing része.