A remarketing talán az egyik leghatékonyabb eszköz a marketinges repertoárbanz. Főleg a PPC-hirdetéseknél használjuk, és a legjobban elköltött forintnak számít, a megtérülése („ROI”) óriási lehet.
Mi ez és miért ennyire jó?
Böngészek, tehát vagyok
A weboldalnak te nem személy vagy, hanem egy IP-cím és egy böngésző. A legtöbb weboldal nemcsak betölt, hanem aktívan „társalog” a böngésződdel: megmondja neki, hogy milyen sütiket tároljon. Ez nemcsak azért jó, mert a jelszavaidat kényelmesen kitölti a Gmail, hanem azért is, mert a honlap így „megismer” téged. Tudni fogja, hogy mire kattintottál rá, melyik cikk érdekel, feliratkoztál-e a hírlevélre.
És így személyre tudja szabni a hirdetéseket.
Ez nem olyan megfigyelés, mint amit a kémfilmekben látsz meg amikről a konteók szólnak – ez hasznodra válik. Ha nincs gyereked, akkor a pelenkás hirdetés téged nem fog érdekelni. Viszont whiskey-t szívesen iszol, ezért az akciós Jack Daniels már az ínyedre van. Utóbbi hirdetésre rákattintasz.
Amikor nem hagy békén a weboldal
Biztos láttál már olyat, hogy egy weboldal meglátogatása után valahogy mindenhol az ő hirdetésüket láttad szerte az internetet.
Na ezt hívjuk remarketingnek, és a legszemélyesebb hirdetési formák egyike.
Hasonlítsd össze mondjuk a tévéreklámmal. Ott is célozhatsz valamennyire (milyen célcsoport mikor néz tévét), de tömegkommunikációs eszközről beszélünk. Súlyos tízmilliókat kifizetsz azért, hogy a whiskeyreklámot a célcsoporton kívül megnézze a 6 éves kislány, az absztinens nagypapa és az az ember, aki bár iszik, de utálja a whiskey ízét.
Ez olyan, mint a szőnyegbombázás, és nem hatékony.
Ezzel szemben a remarketing annak szól, akit az alkohol érdekel: megnéztél egy alkohollal kapcsolatos honlapot, mert érdekel téged (mondjuk egy boltot), és onnantól alkoholt reklámoznak neked.
Ez a nagy elmélet a remarketing mögött, amely a remarketinget használó hirdetőknek akár háromszoros megtérülést is hoz egy-egy kampányon.
De az elmélet után nézzük, hogy hogyan használhatod.