Az előző cikkben azt írtuk, hogy a kulcsszavak még ma is fontos szerepet játszanak a jól keresőoptimalizált honlapon. Legyél pontos és nézd meg, hogy a termékedre hogyan keresnek rá, mert lehet, hogy te biciklit akarsz árulni, de csak a kerékpárt tudod eladni.
Elvileg a Kolibri az egész kulcsszavazást felrúgja.
Beszélgess a keresővel
Amikor elkezdtél internetezni, akkor az első dolgok egyike volt az, hogy megtanultad használni a keresőt. Tegyük fel, hogy biciklit akarsz vásárolni nyilvánvalóan azért, hogy biciklizhess. A keresőnek nem mondhatod azt, hogy „biciklizni akarok”, mert neked nem releváns találatokat dob vissza.
Ezért beírod a kulcsszót, hogy „bicikli vásárlás”.
Ezen kívül van egy csomó ún. operátor, amivel elmondhatod a keresőnek, hogy mire és hogyan keresnél rá. Ha nem tudod, hogy a biciklizéshez meg kell vásárolni a biciklit, akkor „bicikli * budapest”, és a csillag helyén állhat bármilyen szó, jó eséllyel a vásárlás is köztük lesz. Ha biciklivel kapcsolatos hírekre vagy kíváncsi, akkor beírod, hogy „bicikli site:index.hu”.
Eddig így működött.
Aztán jött a Kolibri, és most már nem muszáj kulcsszavakkal és operátorokkal bűvészkedned a keresésko. „Bicikli ár” helyett felteszed a Google-nek a kérdést, hogy „mennyibe kerül egy bicikli”, és releváns találatokat ad vissza.
Másik újítás, hogy eközben a Google kulcsszótervezőjében a kulcsszavakhoz adott információk egyre jobban kikopnak. A cél egyértelmű: a Google azt szeretné, hogy a keresőoptimalizálás helyett a tartalomra figyelj és az oldalad marketingjére.
Mi a jó hír?
Hogy egyelőre Magyarországon még a „régi” kulcsszavas rendszer van, tehát nem kell máról holnapra az egész SEO-dat átalakítanod.
A Kolibri újításait azóta próbálgatom, amióta kijöttek vele. Az angol weben flottul működik, magyarul meg valahogy nem akarnak működni a nagy újítások.
Példa: beírom, hogy „how tall is the eiffel tower”, és kiadja a találati oldalon, hogy 324 méter. Ha beírom ugyanezt magyarul, akkor egy sima találati oldalt kapok – válasz nélkül.